پيام و درود به حزب تودۀ ايران
 عدالت عدالت

موج اعتراضاتی که کشورهای گوناگونی را در منطقه فراگرفته است، تحول مثبتی است که لازم است از آن استقبال شود، در عين‌حال، امپرياليسم از همين اعتراضات برای مداخله در امور داخلی کشورهای گوناگون در منطقه و موجب تغيير رژيم شدن، استفاده می‌کند. نبايد به اين اجازه داد. اين به مردم کشورهای متبوعه مربوط می‌شود که پيرامون دولت‌هايی که در کشورهای خود می‌خواهند تصميم بگيرند. مردم منطقه بايد هشيار باشند و تمام اين طرح‌های مورد تلاش ايالات متحده و نوکران آن را خنثا نمايند. ما اطمينان داريم که حزب تودۀ ايران انتظارات بالای مردم ايران را برآورده خواهد کرد و در مقابل تمام تلاش‌های طبقات حاکم و امپرياليسم مقاومت خواهد نمود.

منبع: دمکراسی مردم
۳۰ اکتبر ۲۰۱۱

حزب کمونيست هند (مارکسيست) به حزب تودۀ ايران درود می‌فرستد

 

حزب کمونيست هند (مارکسيست) به حزب تودۀ ايران، به‌مناسبت هفتادمين سالگرد بينان‌گذاری آن درود می‌فرستد. ما، بدين مناسبت فرخنده، به رهبری و همه اعضاء حزب درود می‌فرستيم و بر همبستگی قلبی خود مجدداً تأکيد می‌کنيم.

حزب تودۀ ايران، که در سال ۱۹۴۱ بنيان گذاشته شد، جانشين حزب کمونيست ايران بود که در سال ۱۹۳۴ از طرف شاه ايران، رضا شاه، غيرقانونی اعلام شده بود. حزب تودۀ ايران، با ادامۀ سنن مارکسيسم-لنينيسم، پايدار برای حقوق مردم ايران می‌رزمد. حزب نقش بسيار مهمی در نبرد عليه امپرياليسم، عليه کنترل آن بر صنايع نفت و همچنين عليه تمام اشکال ارتجاع در جامعه ايفاء نمود. حزب تودۀ ايران، با کاربست آموزۀ لنين، «تحليل مشخص از شرايط مشخص»، برای نخستين بار خواهان تشکيل يک جبهه متحد عليه ستم و استثمار شد و اين بخش‌های وسيعی از جامعه- کارگران، دهقانان، هنرمندان، نويسندگان، شاعران و روشنفکران- را به حزب جلب نمود. رشد فزايندۀ محبوبيت حزب بود که طبقات حاکم در ايران را ترساند و آنها را مجبور کرد حزب را ممنوع کنند و همچنين يکی از ددمنشانه‌ترين سرکوب‌هايی را که تاريخ تاکنون بخود ديده است، براه اندازند.

موجب سربلندی حزب است که علی‌رغم کشتار ددمنشانه بسياری از رهبران و غيرقانونی اعلام شدن هزاران عضو آن، حزب هنوز به فعاليت در ميان مردم ايران ادامه می‌دهد. اين رفتار تسليم ناپذير، شجاعانه حزب تودۀ ايران- ايستادگی در مقابل تمام اشکال ستم و سرکوب- است که الهام بخش کمونيست‌های جهان است.

در شرايط جهانی امروز، با تلاش سخت امپرياليسم برای تضمين سلطه خود بر منطقۀ از نظر منابع غنی غرب آسيا، مبارزه‌ای که عليه آن طرح‌های خيانت‌بار پيش برده می‌شود، اهميت حتا بيشتری کسب می‌کند، حتا بيشتر، در دورۀ بحران اقتصادی جهانی که اقتصاد جهانی را تهديد می‌کند. نيروهای امپرياليستی به سرکردگی ايالات متحده، به بهانۀ تضمين عدم توليد سلاح‌های اتمی، تحريم‌های غيرانسانی را به ايران تحميل کرده‌اند. مانند هميشه، تحريم‌ها موجب دشواری‌های عظيمی برای مردم ايران، نه طبقات حاکم، می‌شوند.

موج اعتراضاتی که کشورهای گوناگونی را در منطقه فراگرفته است، تحول مثبتی است که لازم است از آن استقبال شود، در عين‌حال، امپرياليسم از همين اعتراضات برای مداخله در امور داخلی کشورهای گوناگون در منطقه و موجب تغيير رژيم شدن، استفاده می‌کند. نبايد به اين اجازه داد. اين به مردم کشورهای متبوعه مربوط می‌شود که پيرامون دولت‌هايی که در کشورهای خود می‌خواهند تصميم بگيرند. مردم منطقه بايد هشيار باشند و تمام اين طرح‌های مورد تلاش ايالات متحده و نوکران آن را خنثا نمايند.

ما اطمينان داريم که حزب تودۀ ايران انتظارات بالای مردم ايران را برآورده خواهد کرد و در مقابل تمام تلاش‌های طبقات حاکم و امپرياليسم مقاومت خواهد نمود.

در اين مناسبت مسرت‌بخش هفتادمين سالگرد تشکيل حزب تودۀ ايران، ما يک‌بار ديگر بر همبستگی خود تأکيد می‌نماييم و تصريح می‌کنيم که حزب کمونيست هند (مارکسيست)، در مبارزه عليه امپرياليسم و برای يک جامعۀ عاری از استثمار، شانه به شانه با آن خواهد ايستاد.

 

http://pd.cpim.org/2011/1030_pd/10302011_5.html

 


November 5th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها